|
עמוד:51
חלק שני - הקניית הקריאה בחלק השני של ספר הלימוד ילמדו הילדים את סימני הניקוד בעברית . סימני הניקוד מצטרפים אל האותיות שכבר למדו . סימני ניקוד מוכרים לילדים גם מהערבית , ולכן הרעיון שבהם אינו חדש . בחלק זה יש 6 יחידות . כל יחידה מוקדשת לתנועה אחת ( שלפעמים מיוצגת בעזרת כמה סימני ניקוד ) : קמץ , פתח וחטף - פתח ( א , א , א ֲ ); שווא ( מ ); חיריק ( ש , שי ); חולם ( ד , דו ); צירה וסגול ( ג , ג ); שורוק ( תו ) . את החלק הזה של הספר פותח איור גדול המציג כיתה בבית ספר . בכיתה נראות קבוצות שונות של ילדים . בציור זה עדיין לא מופיעים שמות הילדים , אבל בהמשך מופיעים השמות ומתגלה כי שמותיהם של הילדים בכל קבוצה מדגימים את התנועה הנלמדת ביחידה . למשל - הילדים ביחידה הראשונה הם הילדים העומדים מול הצלם ושמותיהם : אדם , סער , ברק ושחר . השמות האלה מדגימים את התנועה הנלמדת ביחידה זו - קמץ / פתח . הילדות ביחידה השנייה הן הילדות עם בעלי החיים ושמותיהן : עלמה , ורדה , נדיה וגליה . השמות האלה מדגימים את התנועה הנלמדת ביחידה זו - שווא .
|
|