|
עמוד:108
פעלים ביחיד וביחידה מתבוננים בפעלים ( בזמן הווה בבניין קל ) , קוראים את המשמעות של כל פועל ( התרגומים כאן הובאו רק בזכר לצורך הבנת המשמעות בלבד ) . מזהים שתי קבוצות - פעלים בזכר ופעלים בנקבה ( בסיומת ת ) . מחלקים את הפעלים לשתי קבוצות ומצביעים על הדמיון - לפעלים בזכר מבנה אחיד , ולפעלים בנקבה מבנה אחיד דומה בתוספת ת . לצד פעילות 1 שבהמשך העמוד מובאות שתי הצורות – זכר ונקבה – זו לצד זו , ואפשר לראות בבירור את הדמיון והשוני . אפשר לבקש מהילדים להגיד משפטים שלמים לפי הציורים , המכילים את שמות הדמויות ואם הפעלים , למשל : עומר יושב , בן אוכל בננה , ורד קוראת ספר וכו ' . אוצר מילים מתרגלים שימוש בעל פה בחמשת הפעלים במשפטים . מזמינים ילד לומר פועל בזכר או בנקבה ולהצביע על ילד או ילדה ( לפי הפועל ) . למשל : הילד אומר " עומדת " ומצביע על יסמין , ואז יסמין עומדת . הילד אומר " קורא " ומצביע על אמיר , ואז אמיר פותח ספר וקורא . מזמינים את הילדים ליצור משחק זיכרון - כרטיסים שעליהם פעלים זכר או בנקבה וציורים מתאימים ( אפשר לגזור מעיתונים צבעוניים או לצייר ) .
|
|