|
עמוד:171
זמן משחק , דיבור ועוד ! מכינים 12 כרטיסים שעליהם מילים מוכרות - מחברת , ספר , שמלה , כלב , מעיל , שמיכה , צלחת , קיר , חתולה , כדור , כיתה , כלב . מכינים 12 כרטיסים שעליהם שמות תואר בזכר ובנקבה , בשני המינים הדקדוקיים , למשל : חדשה , גדול , יפה , חדש , גדולה , קטנה , לבנה , לבן , טעים , טעימה , אדום , ירוקה . משחקים בזוגות : מערבבים את הכרטיסים בכל קבוצה בנפרד , ומפזרים על השולחן כשפני הכרטיסים כלפי מטה . המשתתף הראשון מרים שני כרטיסים , אחד מכל קבוצה . אם התקבל צירוף מתאים והגיוני - ארנב לבן , צלחת ירוקה וכיו " ב - הילד אומר משפט מיודע עם המילים האלה , למשל : הארנב הלבן אוכל גזר . אם אמר משפט נכון , הוא שומר אצלו את הכרטיסים והתור עובר למשתתף האחר . מנצח מי שמצא יותר צירופים נכונים ואמר משפטים מתאימים . בעמוד זה מראים לילדים שכאשר שם העצם מיודע גם התואר שמצטרף אליו מיודע . תופעה זו דומה לערבית , ולכן סביר להניח שהילדים לא יתקשו בהבנתה . פעילות - 3 עדיין בדגם עם מילת השייכות " של " - הילדים מסתכלים באיור ומשלימים את הצירוף הנכון , שיש בו שם עצם מיודע ותואר מיודע . הצעה לתרגול : אפשר לבקש מתלמידי הכיתה לעצום עיניים , להחביא עיפרון או חפץ אחר ולשאול : איפה העיפרון שלי ? הילדים צריכים לגלות איפה העיפרון בעזרת שאלות שיש בהן ה היידוע : העיפרון בתיק ? העיפרון על השולחן ? וכו ' . מי שהצליח לגלות מחביא את החפץ בסיבוב הבא .
|
|