עמוד:104

שלי , שלך , שלך הקניה : בהמשך להקניית המילה של , מלמדים אותה בנטייה לגוף ראשון ולגוף שני בזכר ובנקבה . משווים למבנה השונה בערבית , שבה הכינויים חבורים לשם העצם . כיוון שהתופעה בעברית שונה מן הערבית , הפרדנו את הלימוד של נטיות השייכות לכמה חלקים . אין צורך ללמד כעת את כל הנטייה , אלא אפשר להסתפק כאן בנטיות הנ " ל – שלי , שלך , שלך . בהמשך יובאו שאר הנטיות , ואז יהיה בסיס רחב יותר ללמידה . פעילות - 1 הציורים יוצרים סיטואציה מוכרת מחיי בית הספר - אבא וילדה מגיעים לפגישה עם המורה . כדי להשלים נכון את המילים צריך לשים לב לאן שייך כל בלון דיבור , מי אומר את המשפט . ההשלמה הנדרשת : שלי , שלי , שלך , שלך . פינת הלשון פעילות בזוגות : מזמינים זוגות ילדים ללוח , כל אחד מחזיק חפץ השייך לו ( מעיל , קלמר , צעיף , כובע , מחברת ) . כל ילד בתורו מצביע על החפץ שלו ואומר זה שלי , ועל החפץ של בן / בת הזוג ואומר זה שלך . אפשר לבקש מהילדים להניח על שולחן המורה חפצים שלהם , המורה תרים כל פעם חפץ ותיגש לילד / ה ותשאל : זה שלך ? והילד יענה : כן , זה שלי , או : לא , זה לא שלי , זה של יסמין , וכך הלאה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר