|
עמוד:92
קוראים עלילון הדיאלוג שבעלילון מזמן חזרה על כמה נושאים : שמות ( בית , פיל , ענן ... ) , ביטויי נימוס ( בבקשה , תודה , סליחה ) , שמות צבעים ( כחול , אדום , צהוב ) , מילת יחס ( על ) . לאחר הקריאה ולטובת ההבנה אפשר לבקש מהילדים לאתר מילים ומשפטים לפי קטגוריות : בעלי חיים , צבעים , מילות נימוס . פעילות – 2 הילדים מתבקשים לצייר לפי ההנחיות של הילדה הקטנה בעלילון . אם הבינו את העלילון – יציירו נכון . כלומר , הבנת הנקרא במקרה זה היא עקיפה , אבל חד משמעית . אוצר מילים תרגול בזוגות : תלמיד / ה אחד / ת אומר / ת את ההוראות – דומות לאלה שבעלילון , למשל – בית אדום על ענן , גג ירוק , פיל אפור על הגג ... וכו ' . התלמיד / ה האחר / ת מצייר לפי ההוראות . בעבודה עם מתקדמים אפשר לבקש מכל אחד מבני הזוג לכתוב שלוש או ארבע הוראות כמו בעלילון . הילדים מחליפים ביניהם את ההוראות שכתבו , ואז כל אחד / ת קורא / ת ומצייר / ת לפי ההוראות שקיבל .
|
|