עמוד:87

זמן משחק , דיבור ועוד מזמינים תלמידות להציג פעלים אלה בפנטומימה , והילדים יאמרו את הפועל הנכון . אפשר גם לשאול : מה דינה עושה ? והילדים יענו : דינה קונה .... / דינה בונה ...... וכו ' . פעלים בנקבה : קונה , בונה , שותה , בוכה הקניה : הוגים את הפעלים , מסבירים בעזרת הציור את משמעותו של כל פועל . מפנים את הילדים לתרגום הפעלים בספר . מזמינים את הילדים להתבונן בדמיון בין ארבע המילים : בכולן יש חולם וקמץ , כולן נגמרות באות ה " א . מסבירים שהרבה פעלים בנקבה ( בזמן הווה ) בנויים כך . כמובן שזו הצורה הנפוצה לפעלים בבניין קל , אבל זה מידע שהילדים עדיין לא צריכים להיחשף אליו . כרגע די להבין שיש פעלים רבים שמתנהגים כך . בעבודה עם ילדים מתקדמים אפשר לתת דוגמאות של פעלים נוספים מהקבוצה הזאת , למשל רוצה ( התינוקת רוצה מוצץ ) , עונה ( המורה עונה על השאלה ) , חונה ( המכונית חונה ברחוב ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר