עמוד:137

אוצר מילים לפני הפעילות מתרגלים את המבנה במשחק " חפץ עובר " : מעבירים בסבב בין כל הילדים חפץ ( כדור קטן , קלמר או חפץ משעשע כמו בובה מצחיקה ) . מי שמחזיק / ה בחפץ שואל / ת את הבא / ה בתור - איך קוראים לך ? ומעביר / ה את החפץ , כעת מי שמחזיק / ה בחפץ עונה - קוראים לי אמיר - ופונה לבא / ה בתור בשאלה - איך קוראים לך ? תוך כדי העברת החפץ . וכן הלאה . אפשר למדוד זמן , לכתוב על הלוח כמה זמן לקח לחפץ לעבור בין כל תלמידי הכיתה , ולשחק שוב תוך ניסיון לשבור את השיא הכיתתי . בעבודה עם מתקדמים כדאי לאפשר בחירה בין איך קוראים לך ? ל - מה שמך ? וכך לתרגל את שתי הצורות . פעילות - 2 השימוש הטבעי ב " איך קוראים לו / לה " הוא כאשר מדברים על מישהו שאינו נמצא במקום השיחה . בטקסט הזה שחר ורמי מדברים על עדי שאינו נמצא איתם באותו רגע , ועל אימא שלו . זה מחייב אותם להשתמש בקוראים לו / לה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר