|
עמוד:67
אות השימוש ל הקניה : ל מופיעה כאן בהקשר של יעד ( מקום או דמות ) , קיצור של המילה העברית " אל " . קוראים את ההדגמה בעברית , מבחינים בין ב לבין ל . משווים את הצורה העברית לצורה בערבית . בעברית ל מתחברת למילה שאחריה , ובערבית إلى היא מילה נפרדת ( כמו " אל " בעברית , שאנחנו פחות משתמשים בה בדיבור היומיומי ) . פעילות - 3 מסבירים את ההבדל בין ב לבין ל . משלימים את המשפטים ( ראשון ורביעי - ב ; שני ושלישי - ל ) . אחרי השלמת הטקסט מתרגלים את קריאתו בקול . פעילות - 4 משלימים את החסר בכל משפט : ב , נדיה , ל , ורדה , ב . אחרי השלמת הטקסט מתרגלים את קריאתו בקול . פינת הלשון שואלים ילדים בכיתה : אתה בא לבית הספר ? את באה לבית הספר ? בעבודה עם ילדים מתקדמים אפשר להרחיב את השאלות , למשל - אתה הולך לדני ? את נוסעת לסבתא ? ולבקש תשובות חיוביות או שליליות מלאות ( כן , אני הולך לדני / לא , אני הולך לאמיר ) . מחלקים את הילדים לקבוצות . כל קבוצה מציירת בית על גיליון גדול . אחד הילדים מחזיק בידו את ציור הבית , והילדים האחרים בקבוצה מתקרבים לבית וכל אחד אומר בתורו "אני בא ל ... " ( אומר את שם הילד המחזיק בציור ) או " אני באה ל ... " .
|
|