עמוד:185

יכול ל ... יכולה ל ... הצעה לתרגול : מזכירים מבנים דומים שהילדים כבר מכירים – אוהב ל ... רוצה ל .... ומכוונים את הילדים למלבן משמאל כדי להבין את המשמעות של יכול ל .... מדגימים משפטים עם הצירוף הזה , למשל : אני יכול לקרוא בעברית ; אני יכולה לרקוד בלט - ומבקשים מהילדים לומר משפטים על עצמם : אני יכול לאכול פיצה כל יום ; אני יכולה ללכת לבית של סבתא וכו ' . שואלים את הילדים שאלות : יסמין , את יכולה לשיר בעברית ? אחמד , אתה יכול לצייר כלב ? אומרים לילדים שכל צורה של " יכול ל .... " מתאימה לכמה גופים : גם אני יכולה , וגם את יכולה , וגם היא יכולה . פעילות - 1 מבקשת מהילדים לבחור את הצירוף המתאים בהתחשב בשם העצם שבראש כל משפט – יחיד , רבים , זכר , נקבה . הילדים אמורים כבר לדעת ש - ג ' ירפות הן נקבות ( בגלל הסיומת ות ) , ופרה היא נקבה ( בגלל הסיומת ה ) . פעילות – 2 כל אחד כותב על עצמו . בן ישתמש ב - יכול" ובת תשתמש ב - " יכולה " . אפשר גם בשלילה אם זה מתאים להם ( למשל , יש מי שיכול לנגן בגיטרה ויש מי שלא יכול ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר