עמוד:12

אפשר להציג לתלמידים את שלושת הנימוקים האלה לסעיף א ולבקש מהם " לתת ציון " לכל נימוק : נימוק א : כי 3 5 גדול מ - 3 8 נימוק ב : הקנקן שיש בו כמות גדולה יותר של מיץ מתאים לשבר 3 5 1 5 גדול מ - 1 8 נימוק ג : 1 5 גדול מ - 1 8 כי ככל שמחלקים לחלקים שווים רבים יותר מקבלים חלקים קטנים יותר . גם 3 5 גדול מ - , 3 8 כי המונים של השברים שווים , ולכן השבר 3 5 מתאים לקנקן שיש בו כמות גדולה יותר של מיץ . לאחר מכן אפשר לבקש מהתלמידים לבדוק את הנימוקים שלהם ולהציג אותם לכיתה . בפעילויות 19 ו - 20 משווים בין שברים ומשלימים אי - שוויונות בלי להיעזר בציורי הקנקנים . תלמידים המתקשים בפעילויות האלה יכולים לדמיין את קנקני המיץ . יוצא מן הכלל עמוד – 18 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 104 – 95 ) פעילויות 23 – 21 עוסקות בשברים גדולים מ - 1 ובהשוואה בין שברים בעזרת השוואה ל - . 1 בפעילות 24 התלמידים מתבקשים לסדר שברים לפי גודלם . לשם כך עליהם להשתמש בשיטות שעלו בפעילויות הקודמות : השוואה ל - , 1 השוואה בין שברים שהמונים שלהם שווים והשוואה בעזרת השלמה ל - . 1 למשל , בסעיף ב : תחילה כדאי להשוות ל - 7 7 : 1 שווה ל - 9 4 , 1 גדול מ - 1 ושני השברים האחרים קטנים מ - . 1 אפשר כבר לדעת ש - 9 4 הוא הגדול ביותר , ואחריו 7 7 נותר להשוות בין השברים הקטנים מ - 4 9 : 1 . 4 5 לשני השברים יש אותו מונה . 1 9 1 5 ולכן גם . 4 9 4 5

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר