עמוד:8

שהם מסוגלים ליהנות מעולם ספרותי עשיר ומגוון פי כמה . יש גם חשיבות בהצבת מודל אישי - המורה כאדם קורא . כשמורה קוראת בקול ונהנית מן הקריאה היא מעבירה למאזינים את התחושה שנעים לקרוא . הפעילויות בחוברת השתדלנו לגוון בסוגי הפעילויות הבאות בעקבות הקריאה בטקסטים , כדי לאפשר לתלמידים שונים למצוא בחוברת פעילויות שיעניינו אותם , וכן כדי לזמן להם התנסויות בסוגי תשאול שונים . התמקדנו בנושאים מרכזיים שזיהינו בטקסטים והתאפקנו שלא " לסחוט " אותם עד תום . הפעילויות בחוברת זו - מתייחסות לאופנויות השיח השונות - קריאה , כתיבה , דיבור והאזנה ( כולל שיחה וקריאה בקול ) . ברובן יש לפחות פעילות אחת של הבעה יצירתית שאיננה מילולית , כגון ציור , בניית דגם והצגה . הן מכוונות אל רמות ההבנה השונות : הבנת המשמעות הגלויה , הבנת המשמעות הסמויה , והרמה הגבוהה של הערכה ופרשנות . הן מיועדות להרכבי למידה שונים - תלמיד יחיד , זוגות , קבוצה ומליאה . ( הרכבים אלה מבוארים בהקדמה לתלמידים ומסומנים בחוברת באמצעות סמלונים ) . יש בחוברת פעילויות ברמות קושי שונות , ואין בהכרח הלימה בין רמת הקריאות של הטקסט לבין רמת הקושי של הפעילויות שבאות בעקבותיו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר