|
עמוד:7
השלמת משפטים במילה אחת מתוך שתיים או שלוש אפשרויות ( עמ ' , 7 וגם עמ' 55 , 51 , 47 , 39 , 35 , 29 , 25 , 21 , 16 , 11 ) הפעילות : השלמת משפטים באחת מכמה ( שתיים או שלוש ) מילים המוצגות באותיות כתב בהוראה שבראש הדף . המשפטים ארוכים יותר מאשר בפעילות הקודמת , והילדים צריכים לקרוא את המשפטים ולכתוב באותיות כתב את המילה המתאימה על סמך ההקשר . במקרה זה , לכל משפט מתאימה מילה אחת . ההתאמה היא בדרך כלל דקדוקית , והילדים דוברי השפה לא יתקשו להשלים את המילה המתאימה . כתיבת חרוזים ( עמ ' 7 ) הפעילות : התלמידים קוראים מילים ( הכתובות עדיין בדפוס , כי התלמידים עוד לא למדו די אותיות בכתב ) ומתאימים להן מילים מתחרזות הכתובות באותיות כתב מרשימה נתונה ( המילים מכילות רק אותיות כתב שהתלמידים כבר מכירים ) . הקיפו את המילה המתאימה לציור ( עמ ' 9 ) הפעילות : התלמידים בוחרים מילה אחת באותיות כתב המתאימה לציור . תפזורת ( עמ ' 43 , 10 ) הפעילות : איתור מילים באותיות כתב מרשימה נתונה ב " תפזורת " שכולה באותיות כתב . הילדים מתבקשים לקרוא שמונה מילים , המורכבות רק מהאותיות שנלמדו בכתב , ולאתר אותן בתפזורת . כדי להתאים את התפזורת לתלמידי א המילים מנוקדות גם בתוך התפזורת . מה יוצא דופן ? ( עמ ' 13 ) המילים הנתונות הן קר , קרח , רוח , ירוק . שימו לב , הילדים יכולים להצביע על מילים שונות כיוצאות דופן : " קר " היא היחידה בת שתי אותיות ; " רוח " היא היחידה שאין בה ק ' ; " ירוק " איננה מתקשרת באופן מובהק לחורף . כל תשובה שיש לה נימוק הגיוני יכולה להתקבל . זוהי הזדמנות פז לנהל בכיתה דיון מטה - לשוני על האפשרויות השונות . תשבצים ( עמ ' , 14 עמ ' 30 ) הפעילות : פתרון תשבצים קלים על פי הגדרות תוך שימוש באותיות כתב . הילדים קוראים ארבע -חמש הגדרות ( בדפוס , שכן לא למדו עדיין את כל אותיות הכתב ) וכותבים את המילים באותיות כתב בגוף התשבץ . השלמה נכונה של המילים בתשבץ תציג מילה אנכית שנוצרה מצירוף של אות אחת מכל מילה ; בתשבץ הראשון תתקבל המילה " קרון " , בתשבץ השני תתקבל המילה " רחוק " . מילים בשרשרת ( עמ ' , 17 עמ ' 31 ) הפעילות : השלמת מילים נתונות ברצף מעגלי . הילדים מתבקשים לשבץ מילים מרשימה נתונה של מילים בכתב , כשההוראה היא שכל מילה מתחילה באות האחרונה של המילה שלפניה . כל המילים מכילות רק אותיות כתב שהילדים כבר מכירים .
|
|