עמוד:72

בפעילות 6 – 4 מכניסים בכל פעם כרטיסי מפלצות למעטפה ושולפים כרטיס בעיניים עצומות . על התלמידים להחליט אם ודאי , אפשרי , או בלתי - אפשרי שיתקבלו הכרטיסים המתוארים . לדוגמא , בפעילות : 4 . 4 מכניסים את כל כרטיסי המפלצות הכחולות למעטפה ושולפים כרטיס בעיניים עצומות . כי לחלק מהמפלצות הכחולות יש קרניים . הקיפו ודאי , אפשרי או בלתי אפשרי . דוגמה תתקבל מפלצת שיש לה קרניים . ודאי אפשרי בלתי אפשרי א תתקבל מפלצת שיש לה שלוש עיניים . ודאי אפשרי בלתי אפשרי ב תתקבל מפלצת שיש לה עיניים . ודאי אפשרי בלתי אפשרי ג תתקבל מפלצת שיש לה שש שיניים . ודאי אפשרי בלתי אפשרי לצורך המחשת הפעילות אפשר לערוך ניסוי בכיתה : לוקחים מעטפה ומכניסים אליה את הכרטיסים המתאימים . מבקשים מ - 8 תלמידים לשלוף כרטיס בעיניים עצומות ושואלים : האם ייתכן שאחד התלמידים יקבל מפלצת שיש לה כובע על הראש ? ( בלתי - אפשרי . ) אפשר לבקש מהתלמידים ששלפו קלף לחשוף אותו ולהראות שאכן איש מהם לא קיבל מפלצת שיש לה כובע על הראש . האם ייתכן שאחד התלמידים יקבל מפלצת שיש לה פה ? ( ודאי . ) אפשר לבקש מהתלמידים ששלפו קלף לחשוף אותו ולהראות שאכן כל התלמידים קיבלו מפלצת שיש לה פה . האם ייתכן שאחד התלמידים יקבל מפלצת שיש לה שתי עיניים בדיוק ? ( אפשרי . ) אפשר לבקש מהתלמידים ששלפו קלף לחשוף אותו ולהראות שאכן יש תלמידים שקיבלו מפלצת שיש לה שתי עיניים בדיוק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר