עמוד:7

ברוב הפעילויות שבפרק אפשר להיעזר במקלות שברים : כל תלמיד יכול לבחור את מקלות השברים הנוחים לו לשימוש מתוך המקלות שבמארז האבזרים , ציורי המקלות בפעילויות שבספר או לצייר מקלות סכמתיים בעצמו . הנה דוגמה לדרך העבודה : דוגמה יש 10 בלונים . 3 מהבלונים הם כחולים . 5 יש 6 בלונים כחולים . המכנה של השבר הוא , 5 ולכן פותרים בעזרת מקל חמישיות . 10 בלונים הם הכמות הכוללת המתאימה ליחידה כולה . בוחרים במקל החמישיות לפי המכנה של היחידה של : השבר בכל חלק הנתון מציירים ( 3 5 ) ומחלקים 2 בלונים . את המונה 10 הבלונים של השבר שווה בבעיה בשווה הוא בין 5 3 5 ) 3 החלקים ) , ולכן יש השווים לבחור 3 חלקים , ומספר הבלונים הכחולים הוא . 6 חשוב מאוד להזכיר את תפקידי המונה והמכנה בשבר . כך מנחים את התלמידים : איך בוחרים איזה מקל שברים מתאים לבעיה ? ( לפי המכנה – מקל חמישיות . ) לכמה חלקים שווים מחלקים את הכמות הכוללת ? ( לפי המכנה – לחמישה חלקים . ) כמה בלונים יש בכל חלק ? ( מחלקים את 10 הבלונים ל - 5 חלקים שווים , ולכן בכל חלק 2 בלונים . ) כמה חלקים מתאימים לבלונים הכחולים ? ( לפי המונה 3 – חלקים . ) כמה בלונים יש ב - 3 החלקים שבהם בלונים כחולים ? ( 6 בלונים כחולים . )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר