עמוד:7

כיצד נכיר דרך דמויות גם את עצמנו ? חשוב שנזכור כי כל דמות מופת – על אף היותה דמות מופת הרי היא אדם , כמוכם וכמונו . אדם שכואב ובוכה ושמח וצוחק ושואל את השאלות שכולנו שואלים . וזו הסיבה שאנחנו יכולים ללמוד הרבה על עצמנו באמצעות היכרות עם דמויות מופת . דרך היכרות עם מעשיהן והתלבטויותיהן של הדמויות שתפגשו , תוכלו לקיים בכיתה , ביניכם , ואולי גם בבית , שיח על סוגיות מסוימות הקשורות אליכם , לחיים בקהילה ולחיים בכלל . שאלות כמו : איך אני משיגה מטרה שהצבתי לעצמי ? איך אני נשאר נאמן לעצמי גם אם אני חושב אחרת ממה שחושבים " כולם " ? מהו המקום של המסורת בחיים שלי ? למה אני לא מקובל בחברה כפי שהייתי רוצה ? איך אצליח לשנות דברים שמרגיזים אותי - במדינה או אפילו רק בכיתה שלי ? ייתכן שחלק מהשאלות האלה מעסיקות אתכם , וייתכן שמעסיקות אתכם שאלות אחרות . גם הדמויות שלנו התחבטו בשאלות דומות , ואולי הן יוכלו להעניק לכם נקודות מבט נוספות על התלבטויות מעין אלה . התחברו לאפליקציית , וכעת : חשבו על שני תחומי עיסוק או שתי תכונות שלדעתכם הופכים איש או אישה לדמות מופת . העלו את תשובותיכם על גבי הלוח המשותף . קבצו יחד את התכונות לכמה קבוצות . מהן הקבוצות ? * לספר * שלפניכם * נבחרו 14 דמויות מופת מהעבר של העם היהודי . כיצד לומדים על דמויות מופת ? מה נחוץ לנו כדי ללמוד על דמות ? בחלק הבא של המבוא נלמד על המקורות שיעמדו לרשותכם בספר ויסייעו לכם להכיר את הדמויות . דמות מופת   יאנוש קורצ ' אק ( 1942 - 1878 ) איש חינוך , פעיל חברתי ורופא יהודי פולני , אשר פעל רבות למען זכויות הילד בתחילת המאה ה - . 20 קורצ ' אק הקים והפעיל שני בתי יתומים ועמד בראשם , וכחלק מפועלו הוא ניסח שיטות חדשות של טיפול וחינוך . בזמן מלחמת העולם ה - , 2 כאשר התבקש לשלוח את ילדי בית היתומים שלו אל מותם במחנה ההשמדה טרבלינקה , הוא סירב להצעה להציל את חייו , והלך אל מותו יחד עם הילדים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר