עמוד:124

דגם במישור ( עמודים 94 ו - 119 ) גם בפעילויות האלה עוסקים בדגם חוזר , אלא שבניגוד לפעילות הקודמות התלמידים נדרשים לצבוע משבצות בדגם דו - ממדי , כלומר לא בשורה אלא במערך משבצות הכולל כמה שורות . הדגם החוזר מסומן בפינה השמאלית . השלמה של דגם חוזר במישור מאתגרת יותר ומסייעת לפתח תפיסה חזותית ויכולת ארגון . מומלץ לעודד את התלמידים להשתמש בדף המשובץ שבמחברת , לתכנן דגם דו - ממדי משלהם ולצבוע את הדף על פיו . עמוד : 94 עמוד : 119 הרבוע המסמן הוא הדגם החוזר . צבעו לפיו . המלבן המסמן הוא הדגם החוזר . צבעו לפיו . מושית הבלשית מושית הבלשית סדרות של צורות ( עמודים 177 , 154 ו - 213 ) הסדרות בפעילויות האלה שונות מהסדרות שבפעילויות מהסוגים הקודמים . אין בהן דגם חוזר אלא סדרות מתפתחות : הצורה הראשונה בסדרה נתונה , והצורות שאחריה מורכבות כל אחת מהצורה הקודמת לה ומתוספת קבועה כלשהי . התוספת הקבועה היא שמגדירה את החוקיות בסדרה . בכיתה ב פגשו התלמידים בסדרות דומות בספר 6 והתבקשו להשלים את האיבר הבא בסדרה . גם בפעילויות שבספר הזה התלמידים מתבקשים להשלים את האיבר הבא , אך נוסף על כך הם מתבקשים לתת את הדעת גם על מספר המשבצות שכל צורה מורכבת מהן . באופן הזה התלמידים מתחילים לחקור את הקשר בין מקומה של צורה בסדרה ובין מספר המשבצות שהיא מורכבת מהן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר