עמוד:122

בפינת מושית הבלשית חוקרים סדרות שיש בהן חוקיות . מרבית הפעילויות בפינה בספר 9 ממשיכות נושאים שכבר נידונו בספרים הקודמים : פעילויות רכבות , שרשרות חרוזים או מגילות . לצדן מופיעות גם כמה פעילויות מסוגים חדשים : פעילויות דגם במישור וסדרות של צורות . רכבות ( עמודים 31 ו - 149 ) הפעילויות האלה מוכרות לתלמידים מספר . 8 מספרי קרונות בעלי אותו צבע יוצרים סדרת מספרים בקפיצות שוות ) גודל הקפיצה הוא כאורך הדגם החוזר ( . אם ממשיכים את סדרת המספרים , מגלים אילו קרונות נוספים יש לצבוע באותו צבע . לדוגמה : בעמוד : 31 המשיכו את הסדרה וצבעו לפי הדגם את הקרונות שעדין לא עברו במנהרה . קרונות אדמים : , , , , 2 , 5 , 8 , 11 סדרת המספרים המתקבלת ממספרי הקרונות האדומים היא סדרה בקפיצות של . 3 לאחר שממשיכים את הסדרה ) 14 , 17 , 20 , 23 ( רואים שהקרונות 20 ו - 23 צריכים להיות אדומים . בעזרתם אפשר לצבוע את שאר הקרונות על פי הדגם : קרון 21 בכחול וקרון 22 בצהוב . שרשרות חרוזים ( עמודים 144 , 66 , 58 , 11 ו - 168 ) הפעילויות בעמודים 11 ו - 58 מוכרות לתלמידים מספר 8 ) הסבר מפורט במדריך לספר . ) 8 בעמודים 144 , 66 ו - 168 יש פעילויות הקשורות בשרשרות שלא הופיעו קודם . בפעילויות האלה נתונים שני דגמים ורשימה של אורכים אפשריים של שרשרות , ועל התלמידים לחשוב אילו אורכים יוכלו להתאים לשני הדגמים . זאת הפעם הראשונה שאין ציור של השרשרת עצמה . לכן כדי לענות התלמידים צריכים להבין שעל אורך השרשרת להיות כפולה של אורך הדגם . הפעילויות הקודמות בנושא ) בספר 8 ובספר הזה ( הובילו את התלמידים להבנה הזאת , ובפעילויות האלה הם נדרשים ליישם אותה . כדי ששרשרת תוכל להתאים לשני דגמים באורכים שונים , האורך שלה צריך להיות כפולה של שני אורכי הדגמים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר