עמוד:113

מה ערכה של המילה בגד ? מחשבים את ערכי האותיות : ב = , 2 ג = , 3 ד = 4 מחשבים את סכום הערכים : 4 + 3 + 2 = 9 לפיכך ערך המילה בגד הוא . 9 מה ערכה של המילה שלום ? ש = , 300 ל = , 30 ו = , 6 ם = 40 40 + 6 + 30 + 300 = 376 לפיכך ערך המילה שלום הוא . 376 בפעילויות 3 – 2 התלמידים לומדים שאורכה של מילה אינו קובע את ערכה . לדוגמה : ערכו של השם שי ) 310 ( גדול מערכו של השם אביגיל ) 56 ( אף שהשם שי קצר מהשם אביגיל . כסיכום לפעילות השמות אפשר לבקש מהתלמידים לחשוב על שם שערכו הוא הגבוה ביותר ועל שם שערכו הוא הנמוך ביותר . בפעילות 4 כדאי לדון עם הילדים בשיקולים שעל פיהם הם ענו בלי לחשב . לדוגמה : אפשר לשער מהי המילה בעלת הערך הגבוה ביותר על סמך העובדה שיש במילה אותיות שערכן תלת-ספרתי . בפעילויות 7 – 5 התלמידים לומדים שסדר האותיות במילה אינו משנה את ערכה . לדוגמה : ערך המילה שלח ) 338 ( שווה לערך המילה חלש ) . ) 338 בפעילויות 10 – 8 התלמידים לומדים שלמילים שונות שבהן אותיות שונות יכול להיות אותו ערך מספרי . לדוגמה : ערך המילה פנס ) 190 ( שווה לערך המילה צלע ) . ) 190 מציאת זוגות מילים שהערכים שלהן שווים , כפי שהתלמידים מתבקשים לעשות בפעילות , 10 היא משימה קשה , ולכן הפעילות מוגדרת אתגר . עמודים ) 203 - 202 ( בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד בפרק , והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים . בפעילויות 5 ו - 6 חשוב לשים לב לכך שהתלמידים מתבקשים להרכיב מילה מהאותיות שהם לא הקיפו . להלן הפעילויות הפתורות :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר