|
עמוד:111
15 ייכתב באותיות טו ) , ) 9 + 6 ו - 16 ייכתב באותיות טז ) . ) 9 + 7 בפעילויות שלאחר מכן התלמידים מתרגלים בין היתר את שני המספרים יוצאי הדופן האלה . בפעילות 7 מוצאים את המספר בגימטרייה על ידי פירוקו . הפעילות הזאת משמשת גם חזרה על נושא המבנה העשרוני . להלן הטבלה המלאה : . 7 השלימו . פעילות 8 קשורה אף היא למבנה העשרוני , שכן בחלק מהסדרות נדרשת המרה במעבר בין המספרים . לדוגמה , בסדרה הזאת : מו , מז , מח , , , אחרי הצירוף מח ) 48 ( יבוא מט ) 49 ( ולאחר מכן נ ) , ) 50 ולא מי כפי שאפשר לחשוב בטעות . כדי לסייע לתלמידים להשלים את הסדרות ולמנוע טעויות , אפשר להיעזר בכתיבת המספרים המתאימים . להלן התשובות בפעילות הזאת :
|
|