עמוד:99

אם רוצים שמספרי התותים של שני הילדים יהיו דומים ככל האפשר , אפשר לעשות תהליך דומה לזה שנעשה בסעיף ב של פעילות . 8 כך מוצאים שילד אחד יקבל 33 תותים והאחר 34 תותים . פעילות 10 מסכמת את מה שנלמד בנוגע לשלושת סימני ההתחלקות . מומלץ לקיים דיון עם התלמידים על התשובות בכל סעיף ועל ההסברים שלהם בעזרת דוגמאות . הנה התשובות בפעילות הזאת : . 10 א . בבית האריזה ארזו תפוזים באריזות של . 10 ג . בבית האריזה ארזו תפוזים באריזות של 10 ונשארו 5 תפוזים בצד . ב . בבית האריזה ארזו תפוזים באריזות של 10 ונשארו 6 תפוזים בצד . ד . בבית האריזה ארזו תפוזים באריזות של 5 ונשאר תפוז אחד בצד . המצב היחיד שבו אי אפשר לדעת הוא בסעיף ד בצד ימין . ההסבר : אם מספר התפוזים הארוזים מתחלק ב - , 5 ספרת היחידות שלו יכולה להיות , 0 ואז כשמוסיפים לו את התפוז שבצד , ספרת היחידות היא , 1 ומספר התפוזים אינו מתחלק ב - 2 ) כי ספרת היחידות אי - זוגית ( . עם זאת ספרת היחידות של מספר התפוזים הארוזים יכולה להיות גם . 5 במקרה כזה , כשמוסיפים לו את התפוז שבצד ספרת היחידות היא , 6 ומספר התפוזים כן מתחלק ב - 2 ) כי ספרת היחידות היא זוגית ( . ההסבר הזה עשוי להיות מופשט מדי עבור התלמידים , ולכן כדאי להדגים את האפשרויות האלה במספרים . לדוגמה : מספר התפוזים יכול להיות 31 , 21 , 11 וכן הלאה , ואז אינו מתחלק ב - , 2 או שהוא יכול להיות 36 , 26 , 16 וכן הלאה , ואז הוא כן מתחלק ב - . 2 בפעילות 12 עוסקים בקשרים שבין סימני ההתחלקות שנלמדו . התלמידים מסתמכים על הצבעים ועונים על פיהם . הסעיף היחיד שאין לו מספרים מתאימים הוא סעיף ו : ו . מספר המתחלק ב 10 ואינו מתחלק ב : 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר