עמוד:85

בסוף פעילות 2 מומלץ לקיים את הדיון המופיע בתחתית העמוד כדי לחזק את הבנת המשמעות של השבר . . 2 בכל סעיף הצורה המצירת היא השלם . הקיפו את הצורות שבהן לשטח הצבוע מתאים השבר . 1 ט דיון מדוע השבר 1 3 אינו מתאים לצורות שלֹּא הקפתם ? להלן הסברים אפשריים לכך שהשבר 1 אינו מתאים לציור מסוים : בסעיפים א ו - ח שלושת החלקים אינם שווים . בסעיף ג אמנם הצורה מחולקת ל - 3 חלקים שווים , אולם שניים מהם צבועים , ולא אחד . אפשר לציין שהשבר המתאים נקרא שני שלישים , אך לא להתעכב על כך . בסעיף ה הצורה כולה צבועה ) המספר המתאים הוא , 1 שלם ( . מעניין לשים לב שהחלק הצבוע בסעיפים ב ו - ה זהה , ובכל זאת בסעיף ב החלק הזה הוא שליש מהצורה ובסעיף ה הוא הצורה כולה . גודלו של שבר תלוי תמיד בגודל השלם . • ב ב סעיף סעיף י ו החלקים החלקים שווים שווים , , אך אבל יש יש 4 6 חלקים חלקים ו - ולא 3 מהם 3 ) השבר צבועים המתאים ) השבר המתאים הוא . ) 1 הוא . ) 1 יש לשים לב לכך שבסעיף ט אמנם השלם מחולק ל - 6 חלקים שווים ) ולא ל - , ) 3 אך אפשר לראות שהמלבן השלם מורכב מ - 3 חלקים השווים לחלק הצבוע , כלומר השטח הצבוע הוא 1 משטח המלבן השלם . אם התלמידים מתקשים לראות זאת , אפשר להדגיש את קווי החלוקה הרלוונטיים , כך :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר