עמוד:76

מושית הבלשית ( עמוד 119 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 126 – 121 ) עמודים –122 120 פעילויות 2 ו - 4 מחדדות את חשיבות ההקפדה על כללי סדר הפעולות בתרגיל שרשרת . בפעילות 2 יש שתי בעיות שבהן נתונים מספריים זהים ושלושה תרגילי שרשרת שבהם אותם מספרים ואותם סוגי פעולות חשבון . ההבדל היחיד בין התרגילים הוא בסדר הופעת המספרים . התלמידים נדרשים להתאים לכל בעיה תרגיל שרשרת ולשים לב לסדר הפעולות המתאים לכל בעיה . בדיון משוחחים על ההבדל בין שלושת התרגילים . הצעה להרחבת הפעילות : התלמידים יכתבו במחברת בעיה מילולית המתאימה לתרגיל הנותר )__ = . ) 3 + 2 × 6 . 2 קראו את שתי הבעיות . מתחו קו מכל בעיה אל תרגיל השרשרת המתאים . באסף הבולים של נדב יש 3 דפים של בולים מהארץ , בכל דף 6 בולים . יש לו גם 2 בולים מיחדים מחוץ לארץ . כמה בולים בסך הכל יש לנדב ? 6 משפחות יצאו לטיול בשביל ישראל . כמה אנשים בסך הכל יצאו לטיול , אם בכל אחת מהמשפחות יש 2 הורים ו 3 ילדים ? דיון מה ההבדל בין שלשת התרגילים ? פתרו את שלשת התרגילים וכתבו תשובות לשתי הבעיות . תשובה ל בעיה א : לנדב יש 20 בולים בסך הכול . תשובה ל בעיה ב : בסך הכול יצאו לטיול 30 אנשים . בפעילות 3 התלמידים פותרים בעיות דו - שלביות בדרך הנוחה להם – בעזרת תרגיל שרשרת או בעזרת שני תרגילים . מיקום השאלה בכל אחת מהבעיות שבפעילות הזאת אחר : בבעיה א השאלה בהתחלה , בבעיה ב השאלה באמצע ובבעיה ג השאלה בסוף . בבעיות א ו - ג מופיע נתון סמוי : בבעיה א – רון לומד 6 שיעורים 5 ימים בשבוע , ובבעיה ג – נקנו 3 סוגי ירקות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר