עמוד:51

שימו לב שאת סעיף ב של פעילות 19 אפשר לפתור בשתי דרכים – בעזרת תרגיל כפל : , 141 × 3 = 423 או בעזרת תרגיל כפל ותרגיל חיסור : . 987 - 564 = 423 , 141 × 7 = 987 בפעילות 20 מופיע לראשונה תרגיל שיש בו שתי המרות : המרת יחידות בעשרות והמרת עשרות במאות . הדרך המפורטת מוצגת שוב כדי לאפשר לתלמידים להמשיך ולהשתמש בה במידת הצורך . חשוב לאפשר לכל ילד לפתור את התרגילים בדרך הנוחה לו – המפורטת או המקוצרת . עמודים –99 92 בפעילויות 33 – 21 התלמידים מתרגלים את מה שנלמד עד כה בפרק . הם פותרים את התרגילים בדרך הנוחה להם . לעתים עליהם לפתור תרגיל על סמך פתרון של תרגיל אחר שכבר פתרו . כמו כן , חלק מהפעילויות האלה עוסקות באומדן תוצאות . בפעילות , 21 כדי לחזק את יכולת האומדן של התלמידים , אפשר לבקש מהם לשער תחילה מהי התוצאה המתאימה לכל תרגיל מתוך התוצאות שבבדיקה על ידי אומדן , ורק אחר כך לבדוק את השערתם על ידי חישוב התוצאה . אפשר לשאול אותם כיצד הם הגיעו להשערה שלהם . שימו לב שבכמה מהתרגילים בפעילות יש המרה בשלב האחרון בפתרון . לדוגמה : במקרה הזה אין כותבים את הספרה 2 המתקבלת מהכפלת 6 × 4 עשרות בזיכרון מעל לטור המאות בתרגיל , אלא כותבים אותה מיד בתוצאה . בפעילות 23 התלמידים מתבקשים לחשב בקירוב את מספר הדירות בשכונה שבה 6 מגדלים , ובכל מגדל 118 דירות . אפשר לעגל את המספר 118 לעשרות ) 120 ( או למאות ) . ) 100 לפני שמחשבים במדויק , אפשר לבקש מהתלמידים לשער איזו משתי האפשרויות תוביל לתשובה קרובה יותר לתשובה המדויקת . פעילויות נוספות מומלצות בנושא אומדן ( בכל ארבע הפעולות ) : . 1 מהי תוצאת התרגיל בקירוב ? כותבים על הלוח כמה תרגילים , ומבקשים מהתלמידים לשער במהירות את התוצאה של כל תרגיל בקירוב . חשוב לבקש מהתלמידים להסביר כיצד הם מצאו את התוצאות . דוגמאות לתרגילים : . 426 - 233 , 244 + 387 , 36 + 29 , 7 × 28

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר