עמוד:49

דוגמה לדרך ההשלמה : בסעיף ב המכפלה החלקית הראשונה , המתקבלת כשכופלים יחידות ביחידות , היא . 24 כדי למצוא את המספר החד - ספרתי החסר , יש לפתור תחילה את המשוואה __ × 4 = 24 וכך למצוא שהגורם החסר הוא . 6 את הספרה 3 יש לכתוב במקום של ספרת העשרות של המספר הדו - ספרתי בתרגיל . אפשר לוודא שהפתרון נכון בעזרת התרגיל , 6 × 30 = 180 בהתאם לכתוב בשורת המכפלה השנייה בפתרון . אלה שלוש האפשרויות לפתרון של פעילות , 10 המוגדרת אתגר : הניסיון מראה שלאחר שתלמידים לומדים את אלגוריתם הכפל במאונך , הם פותרים בדרך הזאת כל תרגיל כפל שניתן להם , גם תרגילים קלים מהסוגים שנלמדו בפרקים הקודמים . בפעילות 11 יש תרגילים מהסוג שהם למדו לפתור עוד לפני שלמדו לפתור כפל במאונך , וקל לפתור אותם בעל פה . כפי הנראה יהיה למרבית התלמידים קשה לפתור את התרגילים שבסעיפים ב , ז , ו - יא שלא בעזרת האלגוריתם המאונך : = 428 × 6 ב = 1 , 398 × 4 ז = 8 × 824 יא את התרגיל בסעיף ה : = 9 × 58 ה אפשר לפתור במאונך או על ידי כפל ב - 10 וחיסור 58 מהמכפלה : . 9 × 58 = ) 10 × 58 ( - 58 = 522 מובן שיהיו תרגילים שחלק מהתלמידים יעדיפו לפתור במאוזן וחלק במאונך . יוצא מן הכלל ( עמוד 87 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 132 - 127 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר