עמוד:48

בפעילות 7 התלמידים מתבקשים לשער את התשובות לפני שהם פותרים את התרגילים : שימו לב : בסעיפים א ו - ה , שבהם ספרת היחידות באחד הגורמים היא , 0 ספרת היחידות בתוצאה היא . 0 עם זאת גם בתרגילים שבהם המכפלה של הגורם החד - ספרתי בספרת היחידות של הגורם הרב - ספרתי היא מספר בעשרות שלמות , ספרת היחידות בתוצאה היא , 0 כמו בסעיפים ג ו - ד . התוצאה הקטנה ביותר היא של תרגיל ג , ששני הגורמים בו קטנים משני הגורמים בתרגילים האחרים . התוצאה הגדולה ביותר היא של תרגיל א , ששני הגורמים בו גדולים משני הגורמים שבתרגילים האחרים . פעילות נוספת מומלצת : בקשו מהתלמידים לחבר תרגילים של כפל מספר תלת -ספרתי במספר חד - ספרתי כך שספרת היחידות בתוצאה תהיה , 6 ולפתור אותם במחברת . מטרת פעילות 8 היא לכתוב תרגיל כפל במאונך ולפתור אותו . חשוב לשים לב לנקודות האלה : בכתיבת התרגיל יש לכתוב כל ספרה של הגורם הרב - ספרתי במשבצת נפרדת , ויש לכתוב את הגורם החד - ספרתי מתחת לספרת היחידות של הגורם הרב - ספרתי . יש לכתוב את הספרות של המכפלות החלקיות המתקבלות בפתרון במקומות המתאימים , לפי המקומות של הספרות בתרגיל . אין התלמידים מוכרחים לכתוב בצד את תרגילי הכפל החלקיים , אלא אם הם זקוקים לכך . ייתכן שיהיו תלמידים שיתקשו לשמור על עמודות מסודרות בתרגילים שהם פותרים על דף משבצות , ולכן מומלץ שהם יסמנו מראש קווי הפרדה בתרגילים . מטרת פעילות 9 היא לקשר בין תרגיל הכפל למכפלות החלקיות המובילות לפתרון התרגיל . בכל סעיף בפעילות הזאת התלמידים אמורים להשלים את הספרות 6 ו - 3 במקומות המתאימים בתרגיל לפי הפתרון הנתון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר