עמוד:44

הנה הפתרון של סעיף ב : כדי לפתור את הסעיף הזה יש להבין את הקשר הכפלי בין התרגילים ולהכליל אותו : בדרך הזאת אין צורך למצוא את המספרים המתאימים למשולש , שהוא הגורם המשותף לכל התרגילים , או לעיגול , שהוא התוצאה של התרגיל המקורי . הגורם השני בתרגיל המקורי הוא . 5 הגורם השני בתרגיל = × 10 גדול פי 2 מ - , 5 ולכן יש להכפיל את תוצאת התרגיל המקורי ב - . 2 הגורם השני בתרגיל = × 15 גדול פי 3 מ - , 5 ולכן יש להכפיל את תוצאת התרגיל המקורי ב - . 3 הגורם השני בתרגיל = × 20 גדול פי 4 מ - , 5 ולכן יש להכפיל את תוצאת התרגיל המקורי ב - . 4 בפעילויות 16 – 15 התלמידים פותרים משוואות מורכבות מעט מאלה שפתרו עד כה . לחלק מהמשוואות יש יותר מפתרון אפשרי אחד . בפתרון יש להתחשב בחוקי סדר הפעולות . בפעילות 15 התלמידים משלימים תחילה את המשוואה הזאת : 50 × 10 = 500 הפתרון של המשוואה יסייע להם לפתור את המשוואות הבאות . דוגמה : בשלב הראשון יש לחשב את המספר המתאים לסוגריים . אחרי כן אפשר להשלים את המספרים החסרים בכמה דרכים . למשל בסעיף א :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר