עמוד:42

את פעילות 11 פותרים בעזרת הקשר הכפלי בין תרגילים , שנלמד בפעילות הקודמת . על התלמידים לגלות את הקשר . הנה הפתרון של חלק מסעיף ב לדוגמה : פתרון התרגיל הראשון : התרגילים המסתמכים עליו : הקשר לתרגיל הראשון : גורם אחד משותף , הגורם האחר קטן פי . 2 8 × 65 = 260 2 = 520 הקשר לתרגיל הראשון : גורם אחד משותף , הגורם האחר גדול פי . 2 עמודים –79 77 בפעילויות 14 – 13 התלמידים מתבקשים להבחין בין פעולת החיבור לפעולת הכפל . בפעילות 13 יש בשני הסעיפים זוג מספרים – אחד תלת - ספרתי ואחד חד - ספרתי . כשמחליפים בין המספר החד - ספרתי לספרת היחידות של המספר התלת - ספרתי התוצאה בתרגיל החיבור אינה משתנה , ואילו בתרגיל הכפל כן . ההסבר לכך הוא שכשכופלים את היחידות בכל זוג תרגילי כפל מתקבלת אותה תוצאה , אך כשכופלים את העשרות ואת המאות מתקבלות תוצאות שונות , ולכן התוצאה הסופית שונה . דוגמה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר