עמוד:29

עמודים –52 49 בפעילויות 15 – 12 מתרגלים את מה שנלמד עד כה ומעמיקים . יוצא מן הכלל ( עמוד 49 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 132 - 127 ) בפעילות 14 התלמידים עוסקים בפתרון תרגילי חילוק שיש בתוצאה שלהם שארית . הנושא הזה כבר נלמד , אך בפעילות הזאת הוא מתקשר לקפיצות על ישר המספרים . כדאי לדון עם התלמידים במצבים שאי אפשר להגיע בהם למספר נתון בקפיצות שוות בגודל מסוים או במספר כלשהו של קפיצות שוות . אפשר לבקש מהם לתת דוגמאות כאלה בעצמם . אפשר להיעזר בסימני התחלקות . הנה הפתרון של סעיף ד לדוגמה : ) שארית ( = 504 : 5 מאחר שספרת היחידות של המספר 504 היא , 4 הוא אינו מתחלק ב - . 5 המספר הקרוב אליו ביותר וקטן ממנו המתחלק ב - 5 הוא . 500 לפיכך אפשר לדעת שהשארית היא 4 ) , ) 504 - 500 = 4 ומכיוון ש - , 500 : 5 = 100 הפתרון הוא ) שארית . 504 : 5 = 100 ) 4 אפשר לייצג את הפתרון על ישר המספרים באופן סכמתי כך : בפעילות 15 המטרה היא להשלים את המספרים החסרים על הישר . כדי לעשות זאת , יש לבדוק תחילה כמה קפיצות שוות יש ולמצוא את גודל הקפיצה . תרגיל חילוק יכול לעזור בכך . לאחר מכן אפשר להשלים את המספרים החסרים על הישר . הנה הפתרון של סעיף ב לדוגמה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר