עמוד:15

ייתכן שיהיו תלמידים שלא יזדקקו לבנייה הפיזית בעזרת הגפרורים , אלא יוכלו לצייר ציור סכמתי או לחשב את תוצאות התרגילים בעל פה , ויש לאפשר להם לעשות זאת . בפעילות 15 נתון אותו מספר של גפרורים בכל שורה – , 22 ובכל פעם בונים סוג אחר של מצולע . המחלק נקבע על פי מספר הצלעות של כל מצולע . בפעילות 16 מוצגות שאלות מילוליות הקשורות לבניית מצולעים מגפרורים . כדי להקל על התלמידים , יש בחלק מהשאלות סרטוט של המצולע שבשאלה . עמודים –23 21 בפעילות 17 אפשר לחזור על סדר הפעולות שנלמד בספר : 7 אם בתרגיל יש פעלות שונות , קדם פותרים את הכפל והחלוק . בסעיפים ט ו - י יש משוואות מורכבות יחסית , ולכן הם מוגדרים אתגר . אפשר לפתור את המשוואות האלה בדרך של נסייה וטעייה . מכיוון שהכפל קודם לחיבור , אפשר גם לחשב תחילה את התוצאה של פעולת הכפל כך שתתאים לתרגיל , ולאחר מכן לחשב את המספר החסר . לדוגמה : בסעיף ט אפשר לחשב תחילה למה שווה __ × 4 בעזרת התרגיל , 43 - 3 = 40 ורק לאחר מכן את המספר החסר : בפעילות 19 התלמידים נעזרים בלוח הכפל כדי לקבוע אם בתוצאות תרגילי חילוק יש שארית או לא . אם המחולק מופיע בשורה או בטור של הגורם הנתון בלוח הכפל ) או בהמשכו ( , אין בתוצאה שארית . אם לא כך – יש שארית . יש לשים לב שלא די בכך שהמחולק יופיע בלוח הכפל , עליו להופיע במקום המתאים . לדוגמה : בסעיף א המספר 56 מופיע בלוח הכפל , אך לא בטור או בשורה של הגורם , 6 ולכן יש שארית בתוצאת התרגיל . סעיפים ג ו - ו מדגימים את הצורך להשתמש בהמשכו של לוח הכפל על ידי המשך סדרת המכפלות בשורה או בטור : בסעיף ג אפשר לדעת שאחרי המספר 30 בטור או בשורה של הגורם 3 יופיע המספר , 33 ולכן לא תהיה שארית בתוצאת התרגיל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר