עמוד:91

ב . חלק מכמות ( עמודים 156 – 154 ) ביחידה הקודמת למדו התלמידים את משמעות השבר כחלק משלם . ביחידה הזאת הם לומדים משמעות נוספת של השבר – חלק מכמות . שתי המשמעויות קשורות זו לזו – בשני המקרים השבר מתקבל מחלוקה לחלקים שווים , אולם במקרה הזה השלם הוא כמות ) גדולה מ - 1 ( של עצמים . כדי להבין את הקשר בין שתי משמעויות השבר , המשמעות של שבר כחלק מכמות נלמדת בתוך הקשר שיש בו גם את המשמעות של שבר כחלק משלם , בעזרת סיפור על עוגות המקושטות בסוכריות . פעילות 1 פותחת את הנושא ומיועדת לעבודה בהנחיית המורה . . 1 את העוגה שלפניכם פרסו ל 6 פרוסות שוות . רוצים לקשט את העוגה ב 30 סכריות , מספר שוה של סכריות על כל פרוסה . צירו את הסכריות על העוגה והשלימו : כל פרוסה היא מהעוגה . על כל פרוסה יש סכריות . 1 6 מ 30 סכריות הן סכריות . בסרטוט רואים עוגה עגולה המחולקת ל - 6 חלקים שווים . התלמידים למדו ביחידה א שכל חלק הוא שישית ) 1 ( מהעוגה השלמה . התלמידים מתבקשים לצייר 30 סוכריות על העוגה כך שיהיו מחולקות שווה בשווה בין כל הפרוסות . רצוי לעודד את התלמידים להשתמש בידע שלהם בחילוק כדי לגלות כמה סוכריות עליהם לצייר על כל פרוסה . יודעים ש - , 30 : 6 = 5 ולכן יש לצייר 5 סוכריות על כל פרוסת עוגה . תלמידים המתקשים יכולים לצייר את הסוכריות אחת - אחת , בכל פעם להוסיף אחת לכל פרוסת עוגה עד שהם מגיעים ל - , 30 ואז למנות ולגלות שציירו 5 על כל פרוסה . כשם שכל פרוסת עוגה היא שישית מהעוגה כולה , כך גם מספר הסוכריות על כל פרוסה ) 5 ( הוא שישית ) 1 ( מסך כל הסוכריות ) . ) 30 כלומר 1 6 מ - 30 סוכריות היא 5 סוכריות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר