|
עמוד:90
פעילויות 23 – 20 עוסקות במספר החלקים שיש ביותר משלם אחד . פעילות 20 פותחת את הנושא ועוסקת בשלישים . אפשר להיעזר בסימנים שעל העוגות כדי לחלק כל עוגה ל - 3 חלקים שווים . תלמידים אחדים עלולים לטעות ולכתוב שכל חלק . 20 לפניכם 3 עוגות . כל עוגה מחלקת ל 3 חלקים שוים . השלימו : כל אחד מהחלקים הוא 1 3 עוגה . בעוגה אחת יש 3 שלישים של עוגה . בשלוש עוגות יש 9 שלישים של עוגה . הוא תשיעית ) כי יש 9 חלקים ( . במקרה כזה יש להזכיר להם שהשלם הוא עוגה אחת ושעליהם לראות כמה חלקים יש בכל עוגה בנפרד . בפעילויות 22 – 21 התלמידים עונים על שאלות דומות , אך באופן עצמאי . בשני הסעיפים האחרונים של פעילות 22 יש שני אלמנטים חדשים – עליהם להסיק מהו מספר העוגות ממספר הרבעים , ואינם יכולים להסתמך על הציור כי מופיעות בו רק 3 עוגות ) 12 רבעים ( . התלמידים יכולים לצייר עוגות מחולקות נוספות במידת הצורך . אפשר גם לסכם בטבלה : טבלה דומה יכולה לעזור גם בפתרון פעילות , 23 שבה התלמידים נדרשים לענות על השאלות מבלי להיעזר בציור להמחשה . לדוגמה , בשאלה השלישית אפשר להיעזר בטבלה כזאת : אתגר . 23 כמה שלישים יש ב 4 שלמים ? שלישים כמה חצאים יש ב 5 שלמים ? חצאים מכמה שלמים נקבל 18 ששיות ? מ שלמים מכמה שלמים נקבל 20 חמישיות ? מ שלמים
|
|