עמוד:34

ג . כפל בעשרות שלמות , במאות שלמות ובאלפים שלמים ( עמודים 69 – 62 ) ביחידה הזאת מסתמכים על מה שנלמד ביחידה הקודמת ועוברים מכפל ב - 10 לכפל בעשרות שלמות , מכפל ב - 100 לכפל במאות שלמות ומכפל ב - 1 , 000 לכפל באלפים שלמים . התלמידים מפרקים את המספרים האלה לשני גורמים , שאחד מהם הוא 100 , 10 או . 1 , 000 עמודים –64 62 פעילויות 2 – 1 הן הקדמה לדרך הפתרון שתוצג בהמשך , שבה מציגים תרגילי כפל שבהם אחד הגורמים הוא מספר בעשרות שלמות , במאות שלמות או באלפים שלמים בדרך אחרת . הדרך הזאת מחייבת הבנה של חוקי סדר הפעולות . תזכרת בתרגיל שיש בו רק פעלות כפל מתר לשנות את סדר המספרים ולהוסיף סוגרים בכל מקום שרוצים . בפעילויות 6 – 3 יש תרגילים של כפל מספר חד - ספרתי במספר בעשרות שלמות , במאות שלמות או באלפים שלמים . אפשר להציג כל מספר בעשרות שלמות כמכפלה של מספר ב - , 10 כל מספר במאות שלמות כמכפלה של מספר ב - , 100 וכל מספר באלפים שלמים כמכפלה של מספר ב - . 1 , 000 שימו לב לדוגמאות בפעילות : 3 דוגמה ראשונה : 30 הוא מספר בעשרות שלמות , ולכן אפשר לכתוב במקומו . 3 × 10 מתקבל תרגיל שרשרת שנוח לפתור בו את פעולת הכפל של שני הגורמים הראשונים ) 7 × 3 = 21 ( ולכפול את התוצאה בעשר . הפתרון של תרגילים מהסוג הזה נלמד ביחידה הקודמת . דוגמה שנייה : בדוגמה הזאת מפרקים את המספר 200 ל - 2 × 100 ומשנים את סדר המספרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר