עמוד:14

. 5 הקניית התבנית : כשאני בא לבקר המורה תדגים : כשאני יושב בבית אני שומע רדיו . כשאני בבית של החבר שלי אני משחק עם החבר . כשאני מבקר את סבתא היא נותנת לי עוגה . כשאני רואה את ההורים שלי אני שמח . ❖ הערה : את התבנית הזאת אפשר להבין מן הסיפור , ואפשר לתרגל אותה בכיתה ברמה המתאימה . המורה תראה לילדים שתי פעולות שנעשות בעת ובעונה אחת . המורה תתחיל משפט וילד מהכיתה ישלים אותו . דוגמה : כשאני רואה כלב … ילד שירצה להשלים את המשפט של המורה יחזור עליו וימשיך אותו : כשאני רואה כלב אני פוחד . או : כשאני רואה כלב אני נותן לו אוכל . הילדים ינסו לשחק ולתרגל בזוגות : ילד אחד יתחיל משפט וילד אחר ימשיך אותו . אפשר לכתוב על הלוח מחסן של התחלות של משפטים בצד ימין וסיומים של משפטים בצד שמאל . כשאני מבקר / ת את הדוד שלי כשאני נוסע / ת לבית –הספר כשאני יושב / ת בכיתה כשאני בבית של חבר שלי אני לומד / ת אנגלית אני משחק / ת במחשב אני רואה הרבה ילדים אני אוכל / ת ממתקים הילדים יוכלו להתאים את הסיומים שבצד שמאל של הטבלה להתחלות שבצד ימין כרצונם . שימו בעברית מילת השאלה במשפטי זמן היא מתי . התשובה יכולה להיות : כש … . 6 הקניה ותרגול של המילה : הכי ❖ הערה : מילה זו נפוצה בלשון הדיבור של ילדים דוברי עברית . המורה תדגים : אני אוהבת את הספר הזה ואת הספר הזה ואת הספר הזה , אבל אני הכי אוהבת את הספר . שם הספר אני אוהבת שוקולד , אבל אני הכי אוהבת שוקולד . סוג השוקולד

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון, האוניברסיטה העברית בירושלים ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר