עמוד:10

נספח ב פעילויות לטיפוח הקריאה M 6 WTE איכה מיועדת להקניית הקריאה באופן שיטתי ומדורג , ייחודה בכך שהיא מאפשרת לתמוך ברכישת הקריאה במקביל לשיטות השונות הנלמדות כבתי הספר , כל ההצעות שלהלן מדגימות את הקשר בין המערכת הגרפו - פונמית ( העיצורים והתנועות } שהילדים לומדים לפי השיטה של כלת הספר , לבין השפה הכתובה כסיפור מתכנית " ניצנים " . כאשר הילדים יודעים את הסיפור מ " ניצניס " כמעס כעל - פה , מתאפשר השילוב בין הפענוח לבין התוכן והמשמעות . כלומר , הילדים יקשרו בין צליל שהם מכירים ויודעים לפענח לבין המילה והמשפט בסיפור , ? ההדגמות ניתנו לסיפור גן חיות של פורים , אפשר ליישם את ההצעות לשאר הסיפורים ברמה , 1 . 1 אלילים במיל פ בפעילויות אלו כדאי להתבסס רק על הידע הקודם של הילדים , ידע אודות עיצורים ותנועות , כלומר , מומלץ להתבסס רק על האותיות שנלמדו ( לפי שיטת הלימוד שאתם נוקטים בבית הספר ) . ? איפה אתס רואים את הצליל " א ' יז אומרים את כל המילים עם הצליל ; א , א - נמצא במילים אני , אריה , ארנב , הילדים יקבלו דפים עם הסיפור ויסמנו בצבע את הצליל " א " . היום פורים r / r אומי : היים אני אריה . יש לי מסכה קל אריה . SJ חזק חזק כמו אךיה , אותו הדבר ניתן לעשות עם הצלילים : מ - מסכה , מצחיקה ; ס - היום , פורים , כנפיים , אוזניים . ו ניתן לבנות לכל צליל " בית ' / ובהמשך הלימוד להוסיף לבית מילים המתאימות לצליל ,

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון, האוניברסיטה העברית בירושלים ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר