עמוד:140

פעילות 8 דומה לפעילות , 7 אלא שבה אין ציורים והתלמידים נדרשים להחליט איזו היא הקבוצה הגדולה ואיזו היא הקטנה רק מתוך הכתוב . לתלמידים הזקוקים לעזרה אפשר להציע רישום שיעזור להם להבין את המצב המתואר . בפעילות 9 יש 4 בעיות לסיכום הנושא של השוואה כפלית בין קבוצות . כל בעיה מלווה בישר מספרים ריק ובתבנית ריקה המאפשרים לארגן את הנתונים בצורה נוחה . עמוד 204 בּלּ ײַ שׁ - בּעיוֹת לֹא שׁגרתיּוֹת בּלּ ײַ שׁ - בּעיוֹת לֹא שׁגרתיּוֹת אסף קנה בד משבצות גדול בצבעים סגל , ירק וכתם . אסף חתך מהבד מלבן של 7 שורות , בכל שורה 12 משבצות . האם מספר המשבצות הכתמות , הסגלות והירקות במלבן שגזר אסף שוה ? נמקו . איננו רואים את המלבן שחתך אסף מהבד ולכן איננו יודעים היכן הוא חתך אותו ואילו צבעים יש בקצוות , אך אין זה משנה . יש דוגמה שחוזרת על עצמה . הנה שורה מתוך הבד : איננו יודעים היכן חתך אסף את הבד , אבל יש כמה אפשרויות : בכל אחת מהאפשרויות יש מספר שווה של משבצות מכל צבע בכל שורה . לכן בסך הכול יש במלבן מספר שווה של משבצות מכל צבע . שימו לב , מאחר שאורך שורה הוא , 12 ובכל שורה יש דגם באורך , 3 הדגם מופיע במלואו לאורך השורה . כשהדגם מופיע במלואו מספר המשבצות מכל צבע הוא שווה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר