עמוד:117

בפעילות 16 משתמשים בעיגול מספרים לצורך פתרון בעיה מחיי היום יום . אם מעגלים את מספרי החניכים מכל מחוז למאות , מקבלים את המספרים האלה : , 200 , 500 , 400 , 400 שסכומם הוא 1 , 500 ) קל לחשב ( . מכאן שהסכום המדויק צריך להיות קרוב יותר ל - 1 , 500 ולא כמעט 2 , 000 כפי שאורי טוען . ) הסכום המדויק הוא , 1 , 553 אך אין צורך לחשב אותו . ( כל הסבר שמתייחס לחישוב מקורב של המספרים מתאים . . 16 נעמה ואורי מארגנים קורס מדריכים של תנועת נער . לקורס יגיעו חניכים מאזורים שונים לפי הפרוט הזה : דרום : 395 חניכים גוש דן : 423 חניכים צפון : 498 חניכים ירושלים : 237 חניכים בלי לחשב במדיק , מי לדעתכם צודק ? הסבירו : בפעילויות 18 - 17 משתמשים בעיגול מספרים לצורך אומדן בפתרון תרגילים . יש לעגל את המספרים בכל תרגיל לעשרות או למאות , ואחר כך לחבר את המספרים כדי למצוא את המיקום על הישר ) בפעילות 17 ( או לבחור את התוצאה המתאימה מבין שלוש אפשרויות ) בפעילות . ) 18 בפעילות 18 העיר המתקבלת היא אמסטרדם . בפעילויות 20 - 19 התלמידים משתמשים בעיגול מספרים כדי לפתור שאלות . בפעילות 19 אפשר לעגל את האורכים של קטעי השביל : כאשר מסתכלים על המספרים המעוגלים קל יותר לחשב . המסלול המסומן באדום הוא מסלול שאורכו 2 , 000 מטרים בקירוב . דיּוּן האם השתמשתם בעגול מספרים ? כיצד ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר