|
עמוד:116
בסעיף ה ובסעיף ו חסרות הספרות של המאות והאלפים ולכן אפשר להשלים אותן בדרך אחת בלבד ) את האפשרות הנוספת אפשר למחוק בקו ( : יוֹצא מן הכּלל ) עמוד 168 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים . ) 164 - 159 עמודים -172 169 בפעילויות 20 - 15 עוסקים בנושאים שונים הקשורים לעיגול מספרים או נסמכים על עיגול מספרים . בפעילות 15 מוצאים את המספר הקרוב ביותר למספר נתון . בדומה לעיגול מספרים , גם כאן מסתמכים על הכרת רצף המספרים ויחסי הסדר ביניהם . יש לזכור שהמספר הקרוב ביותר למספר הנתון יכול להיות גדול או קטן ממנו , ויש לבדוק את שתי האפשרויות . למשל בסעיף א : א מספר קרוב ככל האפשר ל . 2 , 000 המספר הקרוב ביותר ל - 2 , 000 וגדול ממנו שאפשר לבנות מהספרות הנתונות הוא . 2 , 017 המספר הקרוב ביותר ל - 2 , 000 וקטן ממנו שאפשר לבנות מהספרות הנתונות הוא . 1 , 972 המספר הראשון – 2 , 017 קרוב יותר ל - . 2 , 000 הנה התשובות לסעיפים ב ו - ג : ב מספר קרוב ככל האפשר ל . 3 , 000 ג מספר קרוב ככל האפשר ל . 7 , 500
|

|