עמוד:153

במהירות שמה שחשוב הוא אורך הדגם , ולמעשה אין צורך לבדוק בנפרד דגמים שונים באותו אורך . בעמודים 21 , 17 ו - 22 מופיעות עוד פעילויות דומות . תוך כדי העבודה בפעילויות אלה יוכלו התלמידים לבסס את הבנת הקשר שבין אורך השרשרת ובין אורך של דגם מתאים . לדוגמה בעמוד : 22 כדי לבדוק אם דגם ב מתאים מבלי לצבוע את השרשרת , אפשר לסמן בעיפרון היכן נגמרת כל חזרה על הדגם ) כפי שרואים בתמונה ( . כך רואים שדגם באורך 3 מתאים לשרשרת באורך 18 ) ולכן גם דגם ג יתאים ( . הקיפו את הדגמים המתאימים . דיון : מדוע דגם באורך 3 מתאים לשרשרת באורך ? 18 תשובות אפשריות : כי 3 נכנס ב - 18 בדיוק 6 פעמים , כי אם נקפוץ בקפיצות של 3 נגיע ל - , 18 כי 18 מתחלק ב - . 3 האם גם דגם באורך 6 יתאים לשרשרת הזו ? כן , והוא ייכנס בדיוק 3 פעמים . מדוע דגם באורך 4 ) למשל ד ( אינו מתאים ? תשובות אפשריות : כי 18 לא מתחלק ב - , 4 כי 4 פעמים 4 שווה 16 חרוזים ואז נשארים רק , 2 כי אם נספור בקפיצות של 4 לא נגיע ל - . 18 בעמודים 68 , 61 , 47 ו - 71 התלמידים מתכננים בעצמם דגם מתאים לשרשרת . גם כאן התלמידים יכולים לנסות אורכים שונים עד שימצאו אורך מתאים , או לחפש מראש אורך דגם שיחלק את אורך השרשרת . לדוגמה בעמוד : 71 כל דגם באורך 5 יתאים . מוֹשׁית הבּלּשׁית תכננו דגם מתאים למחרזת וצבעו לפיו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר