שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.

עמוד:53

בית המספרים – טבלה המשמשת לסיכום האופן שבו מספר מיוצג במשטחים וממחישה את התפקיד של כל ספרה במספר . בנספח א ) עמוד 166 ( מופיעים עותקים של בית המספרים . לוח האלף – להמחשת רצף המספרים עד . 1 , 000 ישר מספרים סכמטי – לפתרון תרגילים כהכנה לפתרון בעל - פה . במהלך הלימוד בפרק מוצגים המספרים תמיד באופן ״יעיל״ , כלומר כאשר מספר המשטחים מכל סוג ) יחידות , עשרות , מאות ואלפים ( קטן מ - 10 ומתאים לספרות במספר . למשל , הייצוג ה " יעיל " של 1 , 714 הוא : ייצוג זה נקרא " יעיל " מכיוון שבונים את המספר בעזרת המספר הקטן ביותר של כרטיסי משטחים . בפרק זה ילמדו התלמידים שכל מספר רב -ספרתי אפשר לפרק גם בדרכים " לא יעילות " , שאף הן מבוססות על המבנה העשרוני . לדוגמה , את המספר 1 , 714 אפשר לפרק גם כך :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר