|
עמוד:11
הערות : א . בל " ש מפוזרות לאורך הפרק . אין חשיבות לסדר העבודה בהן או למקומן . כל מורה יכול להחליט על זמן העבודה המתאים לכל אחת מהבעיות לפי מצב כיתתו . ב . יש בעיות שהטקסט שלהן ארוך , ולכן מקצת התלמידים יתקשו בקריאתן , אולם אם יעזרו להם בקריאה או יקריאו להם את הבעיה , יש סיכוי שיצליחו להתמודד א ִ תה . חשוב לאפשר לכל התלמידים להתמודד עם בעיות אלה . ג . חשוב לוודא שהתלמידים מבינים את המצב המתואר בבעיה הן מבחינת המציאות והן מבחינה מתמטית , ושיש להם כלים להתמודד א ִ תו . ד . בהמשך המדריך מוצגות דרכי פתרון אפשריות לחלק מבל " ש . דרכי פתרון אלה הן דוגמאות שעלו מעבודת תלמידים . יש תלמידים המוצאים פתרונות מעניינים אחרים , וחשוב לבחון אם הם נכונים ועומדים בכל תנאי הבעיה , ואם כן , מובן שיש לקבל אותם . הפתרונות המוצגים כאן אינם עדיפים על פתרונות נכונים אחרים .
|
|