|
עמוד:45
נציין שלא תמיד אפשר לפתור תרגילי חילוק על ידי פילוג לפי המבנה העשרוני הבסיסי של המספר . ראו למשל בפעילות , 15 סעיפים ב ו - ג : __ = . 84 : 7 = __ , 42 : 3 מוֹשׁית הבּלּשׁית ) עמוד 61 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 158 - 151 ( פעילויות 20 - 17 עוסקות בתרגילי כפל וחילוק שבהם אחד הגורמים הוא . 10 בשלב זה לא מומלץ לחשוף לפני התלמידים את ה " פטנט " של הוספת 0 למספר או הורדת 0 מהמספר , אלא לתת להם לפתור את התרגילים על סמך אחת מהדרכים המשמעותיות שאנו מציגים : . 17 אמנון ותמר פתרו את התרגיל הזה : . 18 אמנון ותמר פתרו את התרגיל הזה :
|

|