עמוד:162

הסבירו מדוע בחרתם בתשובה או בתשובות האלה . כמה הערות לפעילות זו : ה " מוזרות " של התיאור נובעת מריבוי אלמנטים שלרוב לא מופיעים בעולם כשהם מקושרים : ירוק כצבע של כבשים , גלישה כמצב של חורשות , כבשים כפרטים המרכיבים חורשה . בלי לומר זאת מפורשות , אפשר לעזור לתלמידים להבחין בכך על ידי שאלות מנחות : מה הצבע של הכבשיםו מה עושות החורשותו ממה בדרך כלל מורכבות חורשותו יתכן שהתלמידים יצביעו על המילה " הירוקים " ועל אי התאמה בין מין למספר : חורשות אמורות להיות ירוקות . וגם כבשים . אם כן – מי ירוקיםו סביר שהתואר " ירוק " מתייחס כאן ל " כבש " ולא ל " כבשה " , ולכן המין הוא זכר ; במקביל , " ירוקים " מהדהד את ההשראה למטאפורה הזו – העצים הירוקים . המורדות הם מורדות של הר , ולמטה יש ים – כלומר , המקום המתואר הוא מקום שיש בו הרים ולמרגלותיהם ים . השיר כולו מתואר כמתוך עולמו של ילד – וילד הוא גם מי שיישב מתחת לשולחן וידמיין שהוא נמצא במבצר – מוגן , לא נראה לאחרים , בטוח . למעשה , כל התשובות נכונות במידה זו או אחרת , וכולן נוגעות במאפיינים של מטפורות . מטרת הפעילות היא לפרוש היבטים של מטפורות בלי להגדיר אותן ככאלה , ולאפשר לכל תלמיד לזהות מתוך עצמו , ומתוך אופן החשיבה שלו , שיש משהו משותף לדוגמאות על שאלה זו אפשר לעבוד במספר דרכים : - כחלק מהשיחה בכיתה , כשהאפשרויות השונות נרשמות על הלוח , והתלמידים בוחרים ומנמקים . - כחלק מהשיחה בכיתה - השאלה המוצגת לתלמידים היא : " מה משותף .. ו " ובתשובות ניתן להיעזר לניהול השיחה . לדוגמה : האם לדעתכם הן מתארות משהו רגיל בצורה רגילהו הסבירו . - כפעילות כתובה לקבוצת המתקדמים בלבד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר