עמוד:213

פעילות 4 התשובה הנכונה היא התשובה השנייה . הפתח למציאת התשובה הוא תארו של אבא סיקרא - ראש בריוני ירושלים . הביטוי " בריונים" הינו השם היחידי המופיע בלשון רבים מתחילת המדרש , ועל כן המילים " אתם " ו " להם " מתייחס דווקא אליו . ניתן לאתר את התשובה גם על דרך השלילה - התשובות האחרות אינן מתיישבות עם תוכן דבריהם של רבן יוחנן בן זכאי ואבא סיקרא . פעילות 6 מחלק זה של המדרש הושמטו מספר קטעים , על מנת שלא להקשות על התלמידים . בעבודה עם תלמידים מתקדמים ניתן לקרוא את המדרש בשלמותו מתוך ספר האגדה . פעילות 10 סעיף א - בשיחה על דמותו של רבן יוחנן בן זכאי ניתן להוסיף את הנאמר בגמרא : " אמרו עליו על רבן יוחנן בן זכאי : מימיו לא שח שיחת חולין , ולא הלך ד ' אמות בלא תורה ובלא תפילין , ולא קדמו ( הקדימו ) אדם בבית המדרש , ולא ישן בבית המדרש לא שינת קבע ולא שינת עראי , ולא הרהר במבואות המטונפות , ולא הניח אדם בבית המדרש ויצא ( כלומר היה יוצא אחרון מבית המדרש ) , ולא מצאו אדם יושב ודומם אלא יושב ושונה , ולא פתח אדם דלת לתלמידיו אלא הוא בעצמו , ולא אמר דבר שלא שמע מפי רבו מעולם , ולא אמר הגיע עת לעמוד מבית המדרש חוץ מערבי פסחים וערבי יום הכפורים " ( סוכה כח עא ) להרחבה נוספת על דמותו של ריב " ז ניתן להעזר בערך " רבן יוחנן בן זכאי " באתר " דעת" וכן באתר " וויקישיבה" פעילות 13 מעבר לפעילות הכתיבה , מטרת המכתב הינה גם לוודא כי התלמידים הבינו את תוכן הטקסט המידעי ואת משמעות פעולותיו של רבן יוחנן בן זכאי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר