עמוד:108

כוונה או תוצאה ( עמ ' 64 בספר לתלמיד ) בפרק עוסקים התלמידים בדיון בנושא שמוכר להם גם מהחיים שלהם , ובו הם נדרשים לאופן חשיבה שונה , מעין מבט מרחוק על מקרים שיכולים לקרות להם , מזווית מבט פילוסופית , שהם פחות רגילים בה . המפגש שלהם עם הסוגיה הוא מדורג , ובכל טקסט שהם קוראים הם מתבקשים להתייחס אל הבעיה או אל הנושא שמעלה הטקסט , וכך שלב אחרי שלב הם נחשפים לנושא ולאופן החשיבה האופייני לעיסוק בבעיות כאלה . נוצר כאן צירוף של חשיבה על בעיה מופשטת עם קישור לחיים היומיומיים שלהם . הפרק מתחיל בהסבר קצר על המונח פילוסופיה ועל מהותן של שאלות פילוסופיות – שאלות שאין להן מענה יחיד וסופי , אלא הן מעוררות מחשבות ודיון בקרב בני אדם . ההסבר הפותח את הפרק עלול להיות קשה לתלמידים אחדים , והוא יכול לזמן שיחה בכיתה עם דוגמאות שהמורה והתלמידים יכולים להעלות . מטרות תוכן . 1 היכרות עם המושג " פילוסופיה " ועם צורת חשיבה פילוסופית . . 2 התמודדות עם בעיה ערכית הקשורה לחיי היום - יום של התלמידים . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יערכו דיון בנושא שהוא גם פילוסופי וגם מחיי היום יום . . 2 התלמידים ייצרו הכללה בעקבות קריאת טקסטים מגוונים . . 3 התלמידים ינסחו הנחות המבוססות על קריאה ועל דוגמות מהחיים . . 4 התלמידים יקראו טקסטים לאורה של שאלה ( חיפוש משמעות במהלך הקריאה ) , ויעסקו בהיכרות מעמיקה עם המושג פילוסופיה באמצעות הסבר , באמצעות סיפור ( דוגמאות ) , באמצעות דיון ובאמצעות יישום ( דוגמאות שהם מביאים ) . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 41 הישגים נדרשים . 3 , 2 , 1 הטקסטים בפרק הטקסט הדוב וחברו מאת קרילוב תחרות ריצה מי רוצה קפהו מאת ארז פיגלש ומה חשוב יותר ? מאת אודי גביזון הסוגה / תת -הסוגה משל תיאור מקרה רשומה בבלוג ( פוסט ) טקסט מידע

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר