עמוד:102

פעילות 9 התלמידים מוזמנים להוסיף נימוק או שניים לאלה שמצאו ובחרו . אפשר לחלק את הכיתה לשתי קבוצות ואולי אף לארבע , כדי להגדיל את מספר המשתתפים בדיון ואת מספר נותני המשוב . חשוב להשתמש במחוון בעת מתן משוב לעמיתים . פעילות 9 מציגה את מבנה הטיעון וניתנת כסיכום למהלך שקדם בפרק . כדאי שהמורים יוודאו שהתלמידים ברמות השונות מבינים את המבנה . אם יש צורך בהדגמה אפשר לסמן במכתבים שבפעילות 6 את החלקים השונים . נזכיר שפעילות דיון הוצעה בפרק " כוונה או תוצאה " ; כדאי להנחות את התלמידים להיעזר במה שנלמד והודגש במהלך הדיון שם ( פעילות . ( 10 פעילות 10 זוהי שאלה רפלקטיבית , אחת מרבות בספר , המפנה את התלמידים להתבוננות בתהליכי הלמידה שלהם . פעילות 11 בעוד שבפעילות הקודמת הטיעונים הושמעו בעל פה , בפעילות זו התלמידים מתבקשים לכתוב טקסט טיעון קצר . רשימת הנושאים המוצעים לקוחה מעולמם של התלמידים . ניתנת גם האפשרות לבחור בנושא אחר . חשוב לוודא שהתלמידים בחרו בנושא שבו יוכלו להעלות כמה נימוקים לטענתם . מתלמידים מתקדמים אפשר לבקש התייחסות לנימוקים בעד ונגד העמדה ולהביא דוגמאות . מתלמידים מתקשים יותר אפשר להסתפק בנימוקים המחזקים את טענתם . אם המורים יגלו קושי בהצגת נימוקים אפשר לבחור נושא או שניים ולהקדים לכתיבה סיעור מוחין במליאה או בקבוצות . פעילות - 12 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : השלמת קלוז בטקסט - " מכתב למורה " מאת נירה הראל . הטקסט המלא בעמוד . 234 ( ראו הסבר על הקלוז בחלק הראשון של המד " ל ) . פעילות - 13 הפנייה לפעילות מתוקשבת הפעילות עוסקת במכתב שכתבה טל גלילי , חובבת טבע , כנגד הפגיעה בבריכת דורה בשנים שבהן עדיין לא היה ברור כיצד יסתיים הסיפור . הפעילות מיועדת לביסוס מה שנלמד בפרק ולהרחבה , ומומלץ ללמדה ברצף הפרק , גם אם היא יכולה לעמוד בפני עצמה . מטרות היחידה : קריאה והבנה של טקסט טיעון . ניתוח אמצעים רטוריים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר