עמוד:144

לטיפול במיליות קישור מטרות אחדות : א . אמצעי להעמקת ההבנה של טקסטים . גם אם התלמידים תופסים אינטואיטיבית את טיב הקישור הלוגי בין עניינים בטקסט , התרגול דוחף אותם להתעמק בטקסט בכלל , ולחשוף את הקשר בין ענייניו בפרט . ב . העשרת אוצר המילים , ובמקרה הנידון – הכרת מיליות קישור נרדפות להבעת יחס לוגי נתון , ולימוד ההבדלים הסמנטיים או הסגנוניים שבין המיליות . ג . טיפוח רגישות סגנונית למשלבים : חלק ממילות הקישור אופייניות ללשון הכתב העל - תקנית , חלק הן מילים שימושיות יום - יומיות . ד . טיפוח כישורי הכתיבה , על - ידי תרגול אקטיבי של חיבור מבעים בעלי מיליות קישור ביחסים לוגיים שונים , ובשימוש בחלופות לפי צורכי התוכן והסגנון . פעילות - 10 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : מילות ניגוד . קריאת טקסט , זיהוי מילות ניגוד בטקסט וכתיבה . המלצה לפעילות נוספת הציגו לתלמידים תמונות ובקשו מהם לתת לכל תמונה כותרת בעזרת משפט פעיל ומשפט סביל . לדוגמה : כמבוגרים התצלום של הבולען מזמן שימוש בסביל בולען ( בור ) נפער / התגלה בכביש , ואילו התצלום השני שימוש בפעיל מישהו חופר בור או איש מחזיק באת חפירה . עם זאת אין תשובה נכונה וייתכן שהצעות התלמידים יהיו שונות . יש לקבל כל משפט שנכון דקדוקית ומתאים לתצלום .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר