עמוד:139

מחוברים למסכים ( עמ ' 147 בספר לתלמיד ) הילדים מתבגרים היום לאורה של המהפכה הטכנולוגית המהירה בהיסטוריה של האנושות - מהפכת התקשורת החכמה . פרק זה עוסק בנושא הטעון של טלפונים ניידים - חכמים והקשר שלהם לילדים . מדי שנה עולה אחוז הילדים שמשתמשים בטלפון החכם , וגם היקף השימוש מתרחב . לטלפון החכם יש השפעה עצומה על חיינו , ובעיקר על ילדים ובני נוער שאישיותם עדיין מתעצבת . הפרק מבקש להעלות את הנושא על סדר היום ולהתייחס אליו לא בשיפוט ובביקורתיות , אלא בעיניים פקוחות , תוך הצגת המורכבות שיש בשימוש רחב כל כך במכשיר . חלקו הראשון של הפרק מביא נתונים סטטיסטיים , ציטוטים וקריקטורות שמציגים פנים שונות של המורכבות הזו . בחלקו השני של הפרק מתבקשים התלמידים לגבש דעה בנושא שימוש בטלפונים בבית הספר ולהציג את הטיעונים שלהם באמצעות סרטון שיצלמו בטלפון . חשוב לציין כי הפרק מתאים גם לתלמידים שאין ברשותם טלפון חכם ולכיתות שבהן לא כל התלמידים משתמשים בטלפון . מומלץ מאוד לנצל את הפרק לאזכור חשיבות השימוש בתוכנות סינון אתרים , המונעות גלישה לתכנים לא ראויים . הפעילויות בפרק מתאימות לעבודה עצמית . מטרות תוכן . 1 הכרת נתונים ודעות סביב הנושא של טלפונים חכמים וילדים , ובפרט השימוש בטלפונים בבית הספר . . 2 פיתוח חשיבה ביקורתית על נושא מורכב שלרוב נתפס כמובן מאליו . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יגבשו עמדה על סמך כמה מקורות : נתונים סטטיסטיים , ציטוטים , קריקטורה , המחשבה והניסיון האישי שלהם . . 2 התלמידים יפיקו מידע מתרשימים . . 3 התלמידים יבנו טיעון ויציגו אותו באופן ברור ומנומק . . 4 התלמידים יכינו תוצר ( סרטון ) שיציג את דעתם על סמך מה שלמדו וחשבו . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמוד 31 - 30 הישג נדרש 5 , 4

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר