עמוד:138

פעילות 5 בשיחה צריך לעלות הנושא של מטרת הטבלה ואיזה מידע חשוב שיהיה בה . אם לכל הציפורים תכונה משותפת – האם כדאי להכניס לטבלהו חשוב להגיע כאן להכללה על הכנת טבלה . ( מתחבר לפעילות 7 ג ' ) . פעילות 6 בפעילות זאת הדגש הוא על התבחין " ציפור המאפיינת את הישראלים " . חשוב להבהיר שכאן יש מקום לביטוי אישי לפי האסוציאציות של כל אחד ואחת , אין לחפש כאן תשובות " אובייקטיביות " . התלמידים יספקו אנלוגיות בין הציפור שבחרו לישראל ויסבירו את כיוון מחשבתם . פעילות 7 לאחר שקראו ושמעו דוגמאות של בחירה והנמקה , התלמידים מתבקשים לעשות זאת בעצמם . הם יכולים להיעזר גם בטבלה שפרסמה החברה להגנת הטבע ובה הצעות לחלוקה של דברים חיוביים ושליליים . חשוב מאוד להדגיש שהדברים אינם מחייבים ומה שבעיני אחד שלילי ( אכילת נבלות למשל ) יכול להיתפש על ידי השני כחיובי ( ניקוי הטבע ) . אפשר לחבר יחד מחוון להתייחסות להצגת הדברים . שטף דיבור , אוצר מילים , נימוקים מקוריים וכדומה . פעילות 8 הפעילות עוסקת בהסקת מסקנות מנתונים המוצגים בשתי דרכים : טבלה ותרשים עוגה . מומלץ להקדים ולהתייחס לדרכים השונות להצגת נתונים , איך " קוראים " תרשים עוגה , ואיך מסיקים מסקנות מן הנתונים . בקריאת טבלה , אפשר להיעזר ב - word או ב - excel כדי למיין את הנתונים מהגבוה לנמוך ( או ההיפך ) . דוגמאות נוספות לייצוג נתונים תוכלו למצוא בספרי היסטוריה וגיאוגרפיה של התלמידים . פעילות – 11 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות – שם המספר : התלמידים ישלימו שמות מספרים בקטעי קלוז , יפתרו " חידות " במספרים , ישוטטו בתמונה וימנו אובייקטים תוך שימוש בשם המספר , וישלימו היגדים המבטאים את כללי שם המספר . פעילות – 12 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : השלמת קלוז בטקסט " אל תפגעו להם בביצים " מאת עמוס בר . הטקסט המלא בעמוד . 236 ( ראו הסבר על הקלוז בחלק הראשון של המד " ל ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר