עמוד:199

פעילות 11 סעיף א - ההבדלים בין התיאורים של החייל ושל הצלם כתובים במפורש בטקסט : בעוד הצנחן בוחר להשתמש במילים המביעות את הכמיהה וההתפעמות ממראה הכותל כגון , " השתוקקנו כל השנים " , " תחושה של התפעמות , של עצירת נשימה . " הצלם בוחר להשתמש במילים המתארות את הדחיפות והרצון " לתפוס את הרגע " ולתעד אותו בדייקנות ובאמינות עשיתי את דרכי ברגל מהר ... הגעתי לשם בדיוק בזמן לקראת הכניסה לכותל המערבי , 15 דקות בלבד .... המרווח בין הכותל המערבי לבתים הסמוכים לא עלה על שלושה או ארבעה מטרים . כדי להשיג את הזווית הטובה ביותר בשטח כה צר , היה עליי להשתרע על האדמה ולצלם כלפי מעלה ... ההבדל נובע מן התפקיד השונה שמילא כל אחד מהם באירוע . פעילות 14 בחמש השורות הראשונות היוצר מאניש את הכותל : הכותל הזה שמע הרבה תפילות הכותל הזה ראה הרבה חומות נ וֹ פלות הכותל הזה חש ידי נשים מק וֹ ננ וֹ ת ופתקאות הנתחב וֹ ת בין אבניו הכותל הזה ראה את רבי יהודה הלוי נרמס לפניו הכותל הזה ראה קיסרים קמים ונמחים מומלץ לבקש מן התלמידים להבחין בין החושים השונים שכביכול הכותל השתמש בהם ( שמיעה , ראייה , מישוש ) כמו כן להבחין במבנה החוזר : " הכותל הזה ... " . מבנה שיוצר תחושה של חזרתיות והמשכיות . פעילות 15 מילת הניגוד אך יוצרת הבחנה ברורה בין העבר , שבו הכותל " חווה " אירועים קשים של חורבן והרס והיה בבחינת משאת נפש של היהודים , לרגע המתואר בשיר בו הצנחנים של צ - ה - ל הגיעו אליו . פעילות 16 סעיף א - שמות התואר הם : עייפים , סחוטים , פצועים , שרוטים , בהלמות לב , ומזנקים כמטורפים , והם שטופי אבק וצרובי שפתיים , ונושמים עמוק , נבוכים ועוד . רצוי לאתגר את התלמידים ולהציע להם למיין את שמות התואר לקבוצות שונות כגון , שמות המציינים הרגשה , תנועה או מראה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר