עמוד:86

יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יבחינו בין מידע לרגשות בטקסט , ובין רגשות אישיים לתיאורי אווירה . . 2 התלמידים יזהו תיאורי זמן בטקסט וימיינו אותם לקטגוריות נתונות . . 3 התלמידים יכירו את המושג " קל וחומר " ואת משמעותו . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 51 , 48 הישג נדרש . 4 הטקסטים בפרק הטקסט יום הכיפורים שלי , מאת חיה אנקור ספר יונה הסוגה / תת -הסוגה סיפור אישי - טקסט למטרת סיפור ושיתוף טקסט מידע הרחבות והצעות להוראת הפרק יום הכיפורים שלי לפני קריאת הטקסט " יום הכיפורים שלי " כדאי להסביר לתלמידים שהמספרת היא ילדה המתארת את יום הכיפורים שלה . כמובן , התיאור הוא אישי , ואצל רבים אחרים התיאור יכול להיות אחר . הטקסט על יום הכיפורים והפעילות שאחריו מתאימים לעבודה עצמית . בעקבות העבודה של התלמידים אפשר לאסוף במליאה במשותף את מנהגי יום כיפור המופיעים בטקסט - אלה שהתלמידים מכירים ואלה שחקרו ומצאו עליהם מידע ( בפעילות . ( 4 פעילות 5 הטקסט " יום הכיפורים שלי " כולל מידע רב על סדר היום ומנהגיו , ביחד עם ביטוי רגשות ותיאורי אווירה . בעבודה עם תלמידים מתקשים כדאי לוודא כי הם מבינים את המושג " אווירה " ולתת דוגמאות למקרים אחרים שבהם שררה אווירה מיוחדת . סעיף ב - מילים המבטאות רגשות אישיים : אני מתחילה להרגיש , בעיניי . מילים המבטאות אווירה : המילה אווירה , לחוש את המתח , המתח מתחלף - תיאור כללי . פעילות 7 הטקסט מתאר רצף של אירועים המתפרס על פני 48 שעות בקירוב . משום כך הוא משופע במילות זמן ובתיאורי זמן , המסייעים בהבהרת סדר האירועים ( תיאורי זמן כלליים ) ומועד התרחשותם במהלך היום ( תיאורי זמן הנוגעים לסדר היום ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר